Idioma

divendres, d’abril 06, 2012

LA MODA EN TAILÀNDIA

Els nombrosos grups ètnics de Tailàndia, tradicionalment, han produït una àmplia gamma de tèxtils de cotó i de seda. Cada grup ètnic teixien els tèxtils en els patrons distintius de la roba, domèstics, i els propòsits cerimonials, per tant la transformació de tèxtils en els marcadors d'identitat. Els diversos grups lingüístics tailandesos, així com els grups de Khmer, Kui, i el malai de minories ètniques que viuen a les zones baixes de Tailàndia utilitza les fibres de cotó i la seda per crear els seus productes tèxtils. Una combinació de la fibra, el color i la tècnica que distingeix a un teixit d'un grup de la d'un altre, però l'estructura dels teixits fets a través de Tailàndia és similar.

Vestit tradicional de les dones

El pecat PHA, o una faldilla tub, és el vestit tradicional de menors per a les dones dels diversos grups ètnics de les terres baixes de Tailàndia. El pecat PHA es compon de tres seccions: hua pecat (el cap o part superior), tua pecat (cos o part central), i el pecat d'estany (peu o frontera). Les tres seccions del pecat PHA són o bé d'una sola peça de tela amb els patrons de diferenciació de les tres seccions o es fan a partir de dues o més peces de roba cosides entre si.


La part superior està feta de tela de cotó teixida de diversos colors. El Tai Lue del nord de Tailàndia i la presa de cançó de Laos al centre de Tailàndia, cotó, anyil ús de la part superior, mentre que la vida Tai Yuan al nord prefereixen el cotó natural o blanc, de vegades amb una tira de cotó de color vermell, per a aquesta secció. El Tai Lao i Khmer utilitzar una sola peça de material per a les tres seccions del pecat PHA, sinó de distingir la part superior per l'absència de motius.

La part central és la secció més gran de la faldilla tub. Teixidors dels diversos grups ètnics utilitzen una varietat de tècniques per decorar la part central, incloent ikat (Tye-morir el fil abans de teixir la mateixa), tapisseria i ordit suplementària i els patrons de trama. El Lao Tai, Laos Khrang, vermells, i els teixidors Kui afavorir la trama o la tècnica de ikat catifa mii, mentre que el Tai Lue emprar tècniques de tapisseria i altres per crear patrons complexos. El Phuan Lao de Sukothai Uttaradit i províncies teixeixen un patró complementari ordit general de la secció mitjana i adjuntar una frontera complicada modelat a la seva faldilla de tub.

La frontera faldilla està clarament bé teixida o molt elaborada. La frontera més intricat patró és l'estany chok, un model de frontera amb chok decorades o discontinus motius trama suplementària. La frontera de la faldilla és molt valorada, i moltes dones de diversos grups ètnics posseeixen una PHA pecat estany chok (PHA un pecat, o una faldilla tub, decorada amb una vora de trama suplementària discontinu) per a les ocasions especials. El Tai Lue prefereixen un simple vora de la plana de cotó indi, mentre que el Tai Phu i Lao Song presa de teixir una vora més gruixut, d'aproximadament cinc centímetres d'ample, decorat amb motius complementaris o ratlles. Algunes dones vesteixen amb faldilles de tub o pareos amb un patró general. Dones madures Khmer al nord-est de Tailàndia solen portar faldilles de tub amb un patró de quadres o quadres. Dones malaies en el batik a favor del Sud o la cera-resistència-tenyits pareos similars a vestit malai dels països veïns.



Roba tradicional d'home

A diferència de les dones, els homes ja no sol usar roba tradicional. La roba tradicional dels homes no era tan elaborat com el vestit de la dona i no varia molt entre els diferents grups ètnics. Els homes usaven una versió curta de la kraben chong com un taparrabos, fets de cotó estampat llis o quadres. Aquesta versió abreujada de la kraben chong exposats les cuixes de l'usuari, que van ser en general tatuades. Els homes reservat un kraben seda chong per a ocasions especials com casaments i cerimònies d'Ordenació en el monaquisme budista. Una manta de cotó a quadres o de pareo va ser una altra peça inferior afavorit pels homes malais a la regió sud de Tailàndia.

Els homes no portaven una peça superior sobre una base diària, i va cobrir amb una tela per sobre d'un o unes espatlles tant per a esdeveniments especials. Els homes de les ètnies dels climes més freds vestits amb camises de cotó amb un drap d'espatlla per a cerimònies i activitats religioses. Els homes també s'utilitza un drap de cotó a quadres o PHA Khao ma com una faixa, bossa, cinturó, tela el cap, un mocador, i una tovallola. Ambdós sexes portava una bossa a l'espatlla que podria ser clarament elaborada, o amb dibuixos. 
Una jove dona podria crear una borsa de intricat per a donar a un home com a mostra del seu afecte.


Tèxtils per a la llar

Les dones produeixen una gran varietat de tèxtils usats per a fins com ara matalassos, mantes i mantes, coixins i mosquiteres. Aquests articles estan fets de cotó, però els articles reservats per un casament pot ser de seda o seda i decorat amb adorns elaborats sovint contenen. El Tai Lue a favor de motius geomètrics en negre i vermell sobre un fons natural del cotó. La presa de cançó Lao adornen les seves tèxtils per a la llar especials amb verd, vermell, taronja i blanc de seda aplics. El Khrang Lao prefereixen una manta de cotó natural amb els patrons complementaris elaborats en els extrems, que limita amb el cotó de color vermell.




Tèxtils religiós o cerimonial

Les dones també teixeixen teles amb fins religiosos i cerimonials. Laiques oferir teles de cotó tenyides de túniques dels monjos budistes, així com de tèxtils per a la llar. Els familiars solen donar aquests articles als monjos en les cerimònies d'ordenació i en les subsegüents festes religioses. Tèxtils cerimonials també es va donar per passar l'estona dins i fora d'un temple i per cobrir els manuscrits palmleaf.